Infraestructures aèries envellides

El continent llatinoamericà és actualment el que més està creixent pel que respecta al transport aeri i les previsions assenyalen que continuarà amb eixa tendència almenys al llarg dels pròxims 20 anys. La demanda de passatgers es preveu arribarà als 658 millons per a l’any 2035, una xifra que és més del doble dels 298 passatgers de l’any passat. La indústria aèria és un motor econòmic i, per tant, amb aquest creixement augmentarà també el Producte Interior Brut dels països de la regió i es crearan nous llocs de treball. Els pronòstics són positius. Es preveu un creixement del sector aeri de fins a un 6%. Les companyies aèries de Amèrica Llatina i el Carib són conscients d’aquest potencial regional i estan invertint en la modernització d’aparells i inclús sumen forces. De fet, els darrers anys hi ha hagut dues grans fusions: la de la colombiana Avianca amb la centreamericana Taca i la de la brasilera TAM amb la xilena LAN, donant pas a LATAM, la companyia aèria més potent del continent.

No obstant això, aquesta evolució positiva té una pedra en el camí: l’actual estat de les infraestructures aèries. Estan massa envellides i, a més a més, els aeroports estan col·lapsats cada dia, incapaços d’absorvir el flux de passatgers. És el cas de les instal·lacions a Bogotá, Sao Paulo, Ciudad de Mèxico i Lima. La preocupació radica en si les polítiques de millora de les infraestructures aniran a un ritme més lent que el creixement exponencial de passatgers. Front a aquest panorama, l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA) ha demanat als governs de Llatinoamèrica i el Carib que urgentment i, de manera prioritària, aborden aquest problema amb la indústria del sector. La IATA ha fet una crida a tres bandes a les aerolínies, operadors aeroportuaris i governs regionals perquè col·laboren conjuntament davant les necessitats del mercat.

Una prova més del delicat estat de salut de les instal·lacions aeroportuàries del continent és que, si analitzem el rànquing dels millors aeroports del món, només trobarem dos de països de Llatinoamèrica i el Carib entre els 35 primers llocs (Panamà i Barbados). Així doncs, cal emprendre immediatament els treballs de modernització de les infraestructures per tal de què la regió no es quede enrere.

Albert Arnau

Periodista nascut a Castelló de la Plana amb més de 15 anys d'experiència professional a mitjans de comunicació locals (El Periódico Mediterráneo), autonòmics (RTVV Canal 9), nacionals (Telecinco i Cuatro) i internacionals (Russia Today)

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostrapolítica de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies