Respir per a les companyies aèries

Portaven molt de temps demanant-lo i per fi ho han aconseguit. El govern ha anunciat que reduirà en un 11% les taxes aeroportuàries. Serà a partir d’enguany, de manera progressiva i fins l’any 2021 i així queda estipulat al DORA (el Document de Regulació Aeroportuària). Desconeixem si la decisió arriba perquè l’executiu ha volgut fer cas a les companyies aèries o a la CEOE, que també portava mesos demanant una reducció de les taxes. Siga com siga, aquesta mesura hauria de repercutir positivament en l’usuari final: els passatgers. De res serviria una reducció de taxes si posteriorment les companyies no ho reflecteixen en el preu final dels bitllets d’avió. Ve a ser semblant a allò que passa amb els combustibles i la percepció de la població de què quan baixa el preu del petroli no disminueix el preu de la gasolina que posem als cotxes. En aquest cas el govern té l’obligació de estar pendent, molt pendent, de què la iniciativa de reduir les tarifes incentive el trànsit aeri dels aeroports espanyols i tinga també un efecte immediat en el preu dels bitllets d’avió i, per tant, servisca en última instància per a potenciar el sector turístic a Espanya. Abans d’aquest anunci les previsions ja eren prou positives. En el mateix període de 5 anys que va del 2017 al 2021  AENA (la societat anònima espanyola que gestiona els aeroports d’interès geenral de l’estat espanyol) ja preveia un augment de fins a 10 milions de passatgers.

Albert Arnau

Periodista nascut a Castelló de la Plana amb més de 15 anys d'experiència professional a mitjans de comunicació locals (El Periódico Mediterráneo), autonòmics (RTVV Canal 9), nacionals (Telecinco i Cuatro) i internacionals (Russia Today)

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostrapolítica de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies